piątek, 23 maja 2014

Poduszka - Jak uszyć poszewkę z falbanką.

Kolejny element pościeli - tym razem poszewka na poduszkę. Uszyłam z tyłem na zakładkę (szczerze nie chciało mi się na zamek czy guziki).
Poduszka ma wymiary 40cm/60cm. Potrzebne materiały:
-na wierzch 62cm/42cm
-na spód 62cm/35cm oraz 62cm/25cm
-na falbankę na 3 boki poduszki 280cm/12cm
Pas tkaniny na falbankę składamy prawa do prawej i przeszywamy na brzegach




 Odwracamy na prawą stronę i prasujemy.
Następnie marszczymy i przypinamy do prawej strony przodu naszej poduszki. Przyszywamy.
I tu uwaga: na rogach należy namarszczyć sporo falbanki bo inaczej po przewróceniu na prawą falbanka będzie naciągnięta.
 Następny krok to ułożenie spodu poduszki, tak aby falbanka była w środku.
 Falbanka w środku, tkaniny złożone prawymi stronami do siebie: 
Zszywamy.
Odwracamy na prawą stronę i gotowe.

Poniżej zdjęcie naciągniętej na rogach falbanki. Za mało jej namarszczyłam. Teściowa podpowiedziała by rozciąć na rogach, delikatnie spruć po kilka cm i wstawić kawałek koronki. Pomysł był genialny, ale moje wrodzone lenistwo spowodowało, ze pomysł nieco zmodyfikowałam ;) Po prostu naszyłam koronkę na falbance :)
PRZED:
 PO:
 Efekt ostateczny :)

3 komentarze:

  1. Super tutek, wszystko jasne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakoś ja nie bardzo bym chyba umiała uszyć takie rzeczy więc jestem cała podziwu. Wiem, że jeszcze co niektórzy szyją nawet kołdry co już w ogóle wprawia mnie w zdumienie. Gdybym miała uszyć kołdrę puchową https://senpo.pl/koldry/koldry-puchowe/ to chyba zajęłoby mi to wieczność.

    OdpowiedzUsuń